קורנפלור במקום קמח

  • by

מבוא

קורנפלור הוא תחליף טוב לקמח מכיוון שהוא נטול גלוטן ובעל אינדקס גליקמי נמוך.

קורנפלור עשוי מגרעיני תירס שנטחנו לאבקה. הם נטולי גלוטן מכיוון שהם אינם מכילים חלבון מחיטה או דגנים אחרים, כך שהם בטוחים עבור אנשים הסובלים מצליאק, אי סבילות לגלוטן או אלרגיות לחיטה.

לקורנפלור גם אינדקס גליקמי נמוך יותר מקמח רגיל, מה שאומר שהוא לא מעלה את רמות הסוכר בדם באותה מהירות, מה שהופך אותו מתאים לחולי סוכרת.

קורנפלור הוא סוג של קמח העשוי מתירס. זוהי אפשרות ללא חיטה לאנשים הסובלים מאלרגיות או רגישויות לחיטה, והיא יכולה לשמש גם אנשים שרוצים להימנע מגלוטן.

קורנפלור דומה מאוד לקמחים אחרים – יש לו אותן תכונות בסיסיות וניתן להשתמש בו במתכונים דומים. ההבדל העיקרי בין קורנפלור לקמחים אחרים הוא שלקורנפלור יש מרקם עדין יותר, והוא לא יוצר גושים כשהוא מערבב אותו עם נוזלים. גם בקורנפלור יש פחות חלבון מקמח לכל מטרה, מה שאומר שמאפים העשויים עם קורנפלור יהיו רכים יותר ועדינים יותר במרקם מאלה שמכינים מקמח לכל מטרה.

סיבה 1: טעים יותר

יש אנשים שמעדיפים להשתמש בקורנפלור במקום בקמח כי זה יותר טעים.
למידע מורחב על קורנפלור במקום קמח ומגזין צרכנות נבונה נא להעיף מבט ב- iscs.org.il

הטעם לא צריך להיות הסיבה היחידה לשימוש בקורנפלור במקום קמח. ישנן גם סיבות אחרות, כמו העובדה שהוא בריא יותר, זול יותר וקל יותר למצוא אותו במדינות רבות.

בפוסט זה בבלוג, אדון בכמה סיבות מדוע קורנפלור עדיף מקמח.

הסיבה הראשונה היא שזה טעים יותר. לקורנפלור יש טעם מתוק בעוד לקמח יש טעם תפל מאוד. הסיבה השנייה היא שזה בריא יותר לך ולמשפחתך. קורנפלור אינו מכיל גלוטן או מוצרי חלב, שניהם אלרגנים נפוצים בתזונה המערבית. המשמעות היא שאנשים עם רגישויות יכולים להשתמש בקורנפלור ללא כל דאגה לחלות מהמרכיבים במוצר.

הסיבה השלישית היא שאפשר להשתמש בקורנפלור ליותר דברים מאשר רק לאפייה. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בו כדי להסמיך רטבים ורוטבים או להכין מרקים סמיכים יותר מבלי להוסיף מרכיבים נוספים!

לבסוף, אני רוצה להזכיר שקורנפלור מחזיק מעמד זמן רב יותר מקמח כי אין בו כיסי אוויר. זה גם לא מתקלקל מהר כמו שקמח עושה כשהוא נחשף לאוויר

סיבה 2: ללא גלוטן

במאמר זה, נבחן את הסיבה מדוע משתמשים בקורנפלור במקום בקמח.

הסיבה הראשונה היא שהוא נטול גלוטן. גלוטן הוא חלבון המצוי בחיטה ובדגנים אחרים כמו שיפון ושעורה. זה מה שנותן לבצק את המרקם האלסטי שלו ועוזר לו לתפוח. אם יש לכם אי סבילות לגלוטן, ניתן להשתמש בקורנפלור כחלופה לקמח מכיוון שהוא אינו מכיל גלוטן.

הסיבה השנייה היא שזה יותר זול מקמח. ניתן גם להחליף קורנפלור בקמח במתכונים מכיוון שיש לו עקביות דומה ומייצר טעם דומה כאשר הוא מבושל עם מרכיבים אחרים כמו ביצים, סוכר, חמאה או שמן.

קורנפלור הוא תחליף מצוין לקמח. ניתן להשתמש בו בבישול ללא גלוטן ליצירת המרקם והטעם הרצויים.

גלוטן נמצא בחיטה, שיפון, שעורה ושיבולת שועל. יש אנשים שאלרגיים אליו בעוד שאחרים רגישים אליו. כאשר הם אוכלים מזונות המכילים גלוטן, הם סובלים מתסמינים כמו כאבי בטן, נפיחות ובעיות עיכול. על מנת להימנע מתסמינים אלו, עליהם לעבור לשימוש בקורנפלור במקום קמח כתחליף.

סיבה 3: זה לא יקר!

הסיבה השלישית שבגללה כדאי להשתמש בקורנפלור במקום קמח היא כי זה לא יקר!

מה הופך את הקורנפלור לבחירה טובה יותר מקמח רגיל? קורנפלור עשוי מכל גרעין התירס, ואילו קמח רגיל עשוי רק מהאנדוספרם. קורנפלור גם פחות מעובד ויש להם יותר חומרים מזינים.

המרכיבים למתכון זה זולים וקלים למצוא.

קורנפלור הוא תחליף זול לקמח. הוא גם נטול גלוטן, מה שהופך אותו לאלטרנטיבה פופולרית לקמח עבור אלה עם הגבלות תזונתיות.

ניתן להשתמש במרכיב הרב-תכליתי הזה במקום קמח כמסמיך, או במתכוני אפייה שדורשים עמילן תירס (שזה אותו הדבר).

סיבה 4: זה לא יהפוך את בצק הביסקוויט שלך לדביק או קשה!

אנשים רבים משתמשים בקורנפלור במקום קמח בבצק הביסקוויטים שלהם, מכיוון שהוא לא כל כך דביק וקשה.

לקורנפלור גרנולציה עדינה הרבה יותר מקמח, מה שאומר שהוא לא הופך את הבצק לדביק או קשה.

ביסקוויטים הם סוג של עוגיות שעשוי מבצק שבדרך כלל מרדדים לכדור, משטחים לצורת דיסק ואז אופים.

קורנפלור משמש לרוב כחלופה לקמח בבצק ביסקוויטים מכיוון שהוא הופך את הבצק לפחות דביק. זה אומר שאתה יכול להשתמש בפחות נוזלים וזה עדיין יהיה קל לטפל. גם בקורנפלור אין גלוטן כך שהביסקוויטים לא יהיו קשים כמו שהם יהיו אם נעשה שימוש בקמח חיטה.

עובי חלקיקי הקורנפלור אומר שיהיו יותר פערים ביניהם. המשמעות היא שלביסקוויטים יהיו יותר חורים ויותר כיסי אוויר שהופכים אותם לקלים יותר ונימוחים יותר מאשר אם הייתם משתמשים בקמח חיטה.