למה צריך לכרות עצים?

כריתת עצים

היסטוריה של כריתת עצים

עצים הם חלק חיוני מהמערכת האקולוגית שלנו. הם מספקים לנו חמצן, שומרים על אוויר נקי ומפחיתים את ההתחממות הגלובלית. אבל הם גם מספקים לנו יתרונות רבים אחרים כמו מזון, מחסה, דלק ותרופות. אבל במאות השנים האחרונות, כרתנו עצים בקצב מהיר להחריד כדי לענות על הצרכים שלנו.

בשנים האחרונות חל שינוי באופן שבו אנשים מסתכלים על עצים ומה הם שווים עבורנו. יותר אנשים מבינים שאנחנו צריכים להפסיק לכרות אותם כי אם לא נאבד את כל היתרונות האלה שעצים נותנים לנו.

זה אומר שאנחנו צריכים לכרות פחות עצים כי חשוב לשמר אותם לדורות הבאים.

זוהי היסטוריה של ההשפעות ההרסניות שהיו לכריתת עצים על הסביבה שלנו

אנו משתמשים בנייר ובעץ כדי ליצור פריטים כמו רהיטים, בתים ומבנים. כשאנחנו כורתים עצים, זה כאילו אנחנו לוקחים משאב טבעי מהאדמה. אנחנו צריכים להיות מודעים יותר לכמה נזק זה יכול לגרום לכדור הארץ שלנו.

כריתת עצים נמשכת כבר מאות שנים. תרגול זה החל עם אינדיאנים כאשר השתמשו בהם לבניית מקלטים או להבערת שריפות כדי להתחמם באקלים קר.

כריתת היערות הראשונה שתועדה הייתה ביוון העתיקה כאשר היו זקוקים לעץ עבור ספינותיהם בזמן מלחמה. האימפריה הרומית גם הייתה זקוקה לעץ לנשק ולבניינים שלהם בתקופת ההתפשטות שלהם, מה שהוביל אותם לכרות יערות רבים באירופה.

ההשפעה הסביבתית של כריתת עצים

כריתת יערות היא סוגיה עולמית, כאשר קצב כריתת היערות הממוצע עומד על כ-13 מיליון הקטרים בשנה. ההשפעה הסביבתית של כריתת היערות היא חמורה והיוותה גורם מרכזי לשינויי אקלים.

כריתת יערות גורמת לשחרור פחמן דו חמצני לאטמוספירה והוכחה כאחד התורמים העיקריים לשינויי האקלים.

כריתת היערות גם הורסת את המגוון הביולוגי ומסכנת מינים רבים, כולל בני אדם.

שחרור פחמן דו חמצני לאטמוספירה מכריתת יערות תורם גם להתחממות כדור הארץ שמובילה ליותר כריתת יערות כאשר עצים נכרתים לשדות חקלאיים או לדלק עצים.

אובדן העצים מכריתת היערות גם מצמצם את בית הגידול הטבעי של מינים רבים, כולל בני אדם, מה שעלול להוביל להכחדה או לסכנה.

כריתת יערות היא פינוי יערות על מנת לייצר קרקע לחקלאות או לצרכים אחרים. זוהי הפיכת שטחים מיוערים לאזורים שאינם מיוערים, כמו חוות ואזורים עירוניים. יערות חשובים מכיוון שהם ממלאים תפקיד חיוני בהגנה על הסביבה שלנו ובמתן שירותים רבים כמו אוויר ומים נקיים, מזון, אנרגיה ועוד.

הגורמים העיקריים לכריתת יערות הם כריתת עצים וחקלאות. גיזום כריתת עצים היא תהליך של כריתת עצים על מנת למכור עצים או לייצר רהיטים. חקלאות היא כאשר אנשים משתמשים באדמה לגידול יבולים כמו תירס, פולי סויה, אורז ואחרים במקום עצים.

עצים הם משאב טבע שיכול לספק לנו יתרונות רבים

הם חיוניים למערכת האקולוגית, הם מספקים לנו חמצן, וניתן להשתמש בהם לייצור נייר. עם זאת, אנשים רבים טוענים שעלינו לכרות עצים מכיוון שהם משחררים פחמן דו חמצני לאטמוספירה.

הטיעון הזה לא לגמרי נכון. עצים משחררים חמצן ואוגרים פחמן דו חמצני בשורשים, בענפים ובעלים שלהם. משמעות הדבר היא שכאשר עץ משחרר את הפחמן הדו-חמצני המאוחסן שלו הוא למעשה משחרר אותו מגופו שלו, בניגוד להוספה נוספת לאטמוספירה.

בנוסף, אנו זקוקים לעצים לייעור שעוזרים להפחית את זיהום האוויר בערים מסוימות כמו ניו דלהי, בהן יש בעיה עם ערפיח. אז כריתת עצים לא תהיה מועילה לסביבה שלנו או לחברה כולה.

אין צורך לכרות עצים

אנחנו יכולים להשתמש במקורות אנרגיה אחרים, כמו פאנלים סולאריים וטורבינות רוח.

אנחנו לא צריכים לכרות עצים כי הם מספקים הרבה יתרונות לסביבה. עצים הם הריאות של הפלנטה שלנו. הם מייצרים חמצן וסופגים פחמן דו חמצני, מה שעוזר לנו לנשום טוב יותר. הם גם מספקים צל, אשר מקרר את האוויר ומפחית את אפקט אי החום העירוני בערים.

יתרה מכך, הם עוזרים לווסת את איכות המים על ידי סינון מזהמים ממי נגר מי גשמים לפני שהם חודרים לנהרות או אגמים והם גם פועלים כמחסום טבעי מפני הצפות באזורים כמו אזורי חוף המועדים להוריקנים או צונאמי.

כתוצאה מכך, לכריתת עצים תהיה השפעה שלילית על הסביבה שלנו: היא תיצור יותר זיהום באטמוספירה שלנו.