איך מנגישים מקלחת לנכים

  • by

8 רעיונות למקלחת ללא מחסומים שקל לשלב בבית הקיים שלך

מקלחת ללא מחסומים היא אחת הדרכים הטובות ביותר עבור אנשים עם לקויות תנועה ליהנות מחוויית רחצה יוקרתית ומרגיעה.

מאמר זה ייתן לכם כמה רעיונות כיצד להפוך את המקלחת שלכם לנגישה יותר עבור נכים. נעבור שמונה שינויים פשוטים שניתן לבצע במקלחון הנוכחי שלך על מנת להקל על שימוש מוגבל בתנועה.

הנה 8 רעיונות למקלחון נטול מחסומים שקל לשלב בבית הקיים. ניתן לשלב את הרעיונות הללו בכל חדר אמבטיה ללא מחסומים, ורבים מהם יכולים להיעשות עם כמה כלים ואספקה.

1. מושב ספסל במקלחת: רעיון זה הוא אופציה טובה למי שמתקשה להיכנס ולצאת מהמקלחת, או לאנשים שמתקשים להתכופף. מושב הספסל יכול להיות עשוי מעץ או מתכת, והוא צריך להיות לפחות בגובה המותניים כדי להכיל את רוב האנשים.

2. מושב מתקפל: רעיון זה מושלם עבור אנשים הזקוקים לסיוע בכניסה ויציאה מהמקלחת, או לבעלי מוגבלות בניידות עקב מוגבלות או גיל. המושב המתקפל אמור לאפשר להם לשבת עליו בזמן שהם חובטים

מבוא: מהם היתרונות של מקלחת מותאמת לנכים?

יש אנשים שחושבים שאין צורך במקלחת מותאמת לנכים. אבל במציאות, יש לזה יתרונות רבים. קודם כל, זה יותר נגיש לנכים. שנית, זה יכול לשמש אנשים עם מוגבלות כדי לדאוג להיגיינה שלהם בצורה נוחה.

בחלק זה אספר כיצד להנגיש מקלחון לנכים ומהם היתרונות של מקלחון מותאם לנכים.

מקלחת מותאמת לנכים היא דרך מצוינת להנגיש מקלחת. לאנשים עם מוגבלות יכול להיות קשה לגשת למקלחת טיפוסית.

היתרונות בהתאמת מקלחון קיים לנכים הם רבים: זה זול יותר מבניית חדר רחצה חדש שלם, אינו תופס מקום נוסף ואינו מצריך עבודות בנייה גדולות.

איך להכין מקלחת תואמת ADA

בחלק זה נדון כיצד להנגיש מקלחת לנכים. זה נושא חשוב מאוד מכיוון שאנשים רבים עם מוגבלות אינם יכולים לגשת למקלחות בבתיהם. נעבור על מהי מקלחון תואם ADA וכיצד תוכל להכין מקלחון תואם ADA משלך.

מקלחון תואם ADA הוא כזה שתוכנן לנגישות לכסא גלגלים וכולל מושב, ראש מקלחת ידני, וגובה הקירות הוא לפחות 36 אינץ'. הרבה אנשים חושבים שהם הפכו את חדר האמבטיה שלהם או ל-ADA הביתי שלהם תואם אבל הם לא עשו זאת. יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון עבור חדר אמבטיה תואם ADA כולל: רוחב דלת, ידיות לדלת, מוטות אחיזה הן באמבטיה והן על הקיר שלידו, גובה השירותים, גובה הכיור,

ה-ADA (חוק אמריקאים עם מוגבלויות) הוא חוק שעבר בשנת 1990 כדי להגן על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. זה מבטיח שהם יכולים לקבל גישה למרחבים ולמתקנים ציבוריים. אחד החלקים החשובים ביותר של ה-ADA הוא שהוא מחייב עסקים וארגונים להנגיש את הבניינים שלהם לאנשים עם מוגבלויות.

מקלחון תואם ADA – שיפוץ אמבטיה לנכים בכיסאות גלגלים:

1. ראש המקלחת צריך להיות לפחות 36 אינץ' מהרצפה, והוא צריך להיות על מוט הזזה כדי שתוכל להתאים אותו בקלות. ראש מקלחת ביד יעבוד גם הוא, אבל תצטרך להיות מסוגל להתקרב מספיק כדי להשתמש בו בנוחות.

2. על הקירות להיות מוטות אחיזה כדי שתוכלו להחזיק מעמד כשאתם יוצאים מהמקלחת או מהאמבטיה.